La Comissió Nacional Andorrana per a la UNESCO ha cedit al Lycée Comte de Foix una sèrie de 18 obres originals resultants de les 5 edicions de l’Art Camp Andorra “Colors per al Planeta”

La selecció obre una reflexió sobre la manera de com s’articulen cos i color, espai i color. Per la seva diversitat, les teles porten a interrogar-nos sobre el predomini, l’absència o la desaparició del cos o dels elements dins l’espai, en relació amb l’elecció determinant del color o l’absència del mateix en les composicions. Observarem, en particular, el tractament de les mans, dels rostres i l’ús del color per produir missatges, crear espais simbòlics, reals o de somni.

En el marc dels tallers de l’Art Camp Andorra els artistes creen en un mateix espai, la qual cosa dona peu a intercanvis i confrontacions. El propi cos de l’artista és font de inspiració. És així, com l’artista polonesa Matyla Kozera ha introduït en la seva composició els retrats d’artistes al voltant d’ella en el taller. L’estoniana Jane Remm juga amb l’efecte mirall representant Jeffry Feeger (artista de Papua Nova Guinea) que es fa un “selfie” amb el seu telèfon mòbil que amaga la seva cara -gest irònic que mostra una mirada narcisista que ensenya un retrat sense cara!

A l’oposat hi ha el xinès Hang Zhou, artista solitari, que proposa una realització marcada per l’absència mentre que l’haïtia Joseph Eddy omple el seu tríptic de caps de mort i colors explosius per denunciar les guerres d’aquest món. L’indonesi Aris Prabawa ha escollit colors foscos i verdosos per representar un arbre de metralletes que una columna apretada de cossos despullats s’esforça a fer caure. L’andorrana Marta Tarrès ha purificat la seva tela de qualsevol color i només deixa veure dues mans significants. L’artisa pastor Arnau Pérez composa una estranya figura mig dona/ mig bèstia de múltiples símbols…

Apuesta exposició és l’ocasió de desenvolupar el joc de l’observació, de la interpretació i del diàleg al voltant de l’obra d’art.